فنون

“بلبس هدومك”.. منة تيسير تحيي ذكرى ميلاد والدها الراحل


05:00 ص


الثلاثاء 26 أبريل 2022

كتبت- بهيرة فودة:

أحيت الفنانة منة تيسير ذكرى ميلاد والدها الراحل، التي توافق يوم 25 أبريل الجاري.

ونشرت منة، صورة والدها عبر حسابها الرسمي بموقع “إنستجرام”، وعلقت: “كل سنة وأنت طيب يا بابي، عيد ميلادك في الجنة إن شاء الله، أنت وحشتني أوي أكتر ما قلبي قادر يستحمل، أنا كل يوم تقريبا بحلم بيك، أنا تقريبا أكتر بنت في الدنيا بتحلم بأبوها”.

أضافت: “أنا كل يوم بعيط عليك كأنك مشيت امبارح، أنا طول الوقت بتكلم عنك أنا مامي ومريم كأنك لسه معانا، بحكي لأصحابي عليك، بحكي مواقفك اللذيذة، ببقى فخورة قد إيه إن أبويا كان راجل قمر ولذيذ وكل الناس بتحبه وكمان ناجح كده، كان فيك كل الحاجات الحلوة”.

وتابعت: “بلبس هدومك، بقعد مكانك كأنك مسافر وهترجع، نفسي أتكلم معاك أشوفك أسالك عن حاجات كتير محيرني ومجناني، فاقدة إحساس الأمان من بعدك، أنا فاقدة حاجات كتير من بعدك، نفسي تكون حاسس بيا وعارف قد إيه أنا بحبك ومتعلقه بيك، يارب يارب يارب بحق الأيام المفترجة دي يرحم أبويا ويغفرله ويخليه بنعم الجنة ونعيمها كله”.

ومن ناحية أخرى تنتظر منة تيسير عرض فيلم “لعبة شيطان”، وتدور أحداثه حول مجموعة شباب تدفعهم الظروف لمصير مجهول يتحكم به شيطان من الإنس متمثلا في تطبيق إلكترونى خبيث يتسلل إلى هواتفهم الذكية ويسيطر على حياتهم.

ويضم العمل عددا كبيرا من النجوم على رأسهم الفنان باسم سمرة، ومحمد عز، ومصطفى أبو سريع، مي القاضي، وإسلام إبراهيم، وأحمد سلطان، ونانسي صلاح، ومنى ممدوح، تأليف دكتور أحمد عثمان، ومن إخراج إبرام نشأت، مصور فوتوغرافيا بسام رمضان، ومدير التصوير ضياء جاويش، المنتج خالد عاصي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.