اخر الاخبار

إيناس مكي تثير غضب متابعيها بسبب رقصة على أغنية “سطلانة”.. فيديو

إيناس مكي تثير غضب متابعيها بسبب رقصة على أغنية “سطلانة”

أثارت الفنانة إيناس مكي غضب متابعي حسابها في موقع التواصل الاجتماعي إنستجرام، بعد قيامها بنشر فيديو ظهرت فيه وهي ترقص على أغنية  “سطلانة”.

وانتقد متابعو إيناس مكي نشرها الفيديو، في الوقت الذي يعاني فيه أهالي قطاع غزة من عدوان غاشم من قبل قوات الاحتلال الإسرائيلي. 

وكتب أحد متابعي إيناس مكي: “هو في ايه حضرتك بعيدا بقي عن غزة والألم اللي بنعيشه من اللي بيجرالهم بس ايه اللي حضرتك بتعمليه ده وما تقوليليش تعبير عن العبث عشان الرد غير مقنع ومافيش اي ربط بين الفيديو ده واي شيء يخص غزة”

وكتب متابع آخر: “لاحول ولاقوه الا بالله خلي عندكم دم الناس بتموت”.

ونصحها أحد متابعيها بحذف الفيديو أو تأجيل نشره قائلا: “ايناس انا من موقعي هذا بقولك شيلي الفديو ده انتي بنت بلد وتعرفي في الأصول وكلنا بنحبك مش حلو في حقك صدقيني اجليه لوقت تاني عارفه أن نيتك سليمه وبتتعاملي بتلقائيه بس الناس كلها موجوعه ومدبوحه من شكل الاطفال واشلائهم المتبعثره بلاش نرقص علي اوجعاهم ورفاتهم”.

لكن الانتقادات تواصل على حساب إيناس مكي، كما في هذه التدوينة: “بصى احنا بنحبك والله بس الفكره اننا جوانا حزن السنين على فلسطين وعلى الظروف والضغوط اللى عليا. بنحس بس ان حضرتك مش مقدره اللى البلد والناس فيه. لكن حضرتك براحتك طبعا كل واحد حر بس احنا عشمنا كلنا نحس ببعض ونزعل على زعل بعض مش اكتر. تحياتى لحضرتك”.

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *